Verzenden & Retourneren

Info over Verzenden & Retourneren

Wie is er aansprakelijk voor foutief geleverde artikelen ? 

We doen er alles aan om uw bestelling zo goed mogelijk te verzorgen, mocht er toch iets foutief zijn geleverd dan zorgen we er voor dat het foutief geleverde artikel zonder extra kosten zo snel mogelijk wordt vervangen.
Let op!, Indien de bestelling telefonisch is doorgegeven kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor foutieve leveringen. Alleen voor foutief geleverde schriftelijke, fax,e-mail of web winkel bestellingen die besteld zijn met artikelnummers nemen wij alle aansprakelijkheid op ons. Natuurlijk wordt het artikel dan wel retour genomen maar op uw eigen kosten. 

Hoe zit het met de garantie ? 

Voor bijna alle aangeboden producten geldt dat de fabrieksgarantie wordt aangehouden. Dat is per fabrikant en onderdeel verschillend en zal dan ook per onderdeel moeten worden bekeken. Er wordt wel vanuit gegaan dat alle onderdelen door vakbekwame personen worden gemonteerd, hierop is ook de garantie gebaseerd. Indien er montagevoorschriften worden bijgeleverd is dit alleen ter ondersteuning van het product. Foutieve montage en/of gebruik van het product kan niet onder garantie vallen.De volgende groepen onderdelen hebben geen enkele vorm van garantie:

  • Elektrische onderdelen (hieraan kan vaak niet worden gezien of het aan het product ligt of aan de wijze van monteren)
  • Alle onderdelen bedoeld voor tuning, racing en off-road gebruik en niet door Fiat origineel   gemonteerd zijn geweest
  • Onderdelen vallend onder garantie worden kosteloos vervangen. 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelde artikelen thuis heb ? 

Op het moment dat u een bestelling plaatst wordt deze zo snel mogelijk verwerkt en ter post aangeboden, dat is in de meeste gevallen dezelfde dag dat u bestelt. U kunt het pakket de volgende werkdag of de dag daarna verwachten, waarbij de mogelijkheid aanwezig is dat het drie of vier dagen na het bestellen wordt aangeboden. 
Let op! Dat u de bestelling plaatst voor 3 uur ‘s middags van maandag t/m vrijdag. Hierna kan het order vaak niet meer tijdig worden verwerkt waarbij het pas de volgende werkdag in behandeling kan worden genomen. De bestellingen op zaterdag worden pas maandag verwerkt en ter post aangeboden. 

Kan ik nog wijzigingen aanbrengen na het bestellen ? 

Zolang het order nog niet is verwerkt kunt u wijzigingen aanbrengen, maar om het zo snel mogelijk bij u thuis te krijgen is de verwerkingstijd erg kort, in de meeste gevallen binnen de 45 minuten. Als het order eenmaal is verwerkt kunnen we niets meer veranderen. Het toevoegen van artikelen kan dan alleen worden gezien als een nieuwe bestelling wat achteraan wordt gestuurd (in dit geval wordt ook het vaste verzendtarief berekend). 

Als er een onderdeel wordt nageleverd, moet ik dan weer verzendkosten betalen ? 

Nee, we doen er alles aan om uw bestelling compleet aan te leveren waarbij we niet onnodig gaan wachten. Als er een onderdeel niet op voorraad blijkt te zijn en het wordt ook de komende drie dagen niet verwacht versturen we toch uw bestelling, waarbij de missende onderdelen worden nageleverd zonder extra kosten. Indien u onderdelen wilt toevoegen aan een nalevering dan wordt het weer wel gezien als een nieuwe bestelling waarbij het vaste verzendtarief in rekening wordt gebracht. 

Onze verzendtarieven, geldt dat voor alles ? 

  • Wij bereken voor pakketten tot 30 kilo standaard de prijs >>            €  8,50

    Afwijkende pakketten bereken we ander tarief voor in overleg met de klant.

Voor pakketen groter dan de toegestane afmeting worden de exacte kosten van de vervoeder in rekening gebracht.

Waarom moet ik tekenen voor ontvangst van het pakket ? 

Om er zeker van te zijn dat de door u bestelde onderdelen ook daadwerkelijk door u worden ontvangen moet u tekenen bij het in ontvangst nemen van het pakket.  

Stel dat mijn pakket is kwijtgeraakt of beschadigd wat dan ? 

Gelukkig komt het niet vaak voor maar indien het wel het geval is dan zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk de beschadigde of kwijtgeraakte onderdelen thuis bezorgd krijgt. Ieder pakket is verzekerd als het bij ons vertrekt. Hiervoor worden geen extra kosten aan u berekend.
Let op! het gaat hierbij alleen om schade veroorzaakt door het transport van ons naar u.  

Moet ik de beschadigde delen dan wel retour sturen, en hoe ? 

Ja, het is noodzakelijk deze onderdelen retour te sturen zodat wij het bij de verzekering kunnen claimen. Het enige wat we van u vragen is, om het beschadigde onderdeel opnieuw in te pakken en retour te sturen. Let hierbij op dat het onderdeel zo klein mogelijk en goed is verpakt. Biedt het pakket aan bij het  postkantoor en zorg ervoor dat het pakket is voorzien van de volledig ingevulde retour bon (deze wordt bij iedere zending meegestuurd). Het pakket moet voldoende gefrankeerd worden verstuurd waarbij u de gemaakte verzendkosten achteraf worden terug betaald (alleen de door u gemaakte verzendkosten worden terug betaald, deze  staan altijd aan de buitenzijde van het pakket vermeld als u het retour stuurt).
Let op! Indien het pakket ongefrankeerd wordt verstuurd, zal het nooit bij ons aankomen waardoor we het ook niet kunnen crediteren. Bij een onvolledig ingevulde of missende retour bon zal het pakket grote vertraging oplopen in de verwerking en in sommige gevallen niet eens kunnen worden behandeld. 

Wat moet ik doen als een kwijtgeraakt pakket toch nog wordt bezorgd ? 

We gaan er dan vanuit dat u al een vervangend pakket heeft ontvangen, in dat geval kunt u het pakket weigeren waardoor de bezorger het weer meeneemt en aan ons terug bezorgt. 

Als ik niet thuis ben op het moment van aanbieden, wat dan? 

Voor zowel Nederland als België zal de bezorger een bericht achter laten waar u het pakket kan komen afhalen, waarbij het in België ook mogelijk is om kostenloos het pakket nogmaals te laten bezorgen op een door u aangegeven tijdstip. Het afhaal adres wordt op het bericht kenbaar gemaakt. U kunt ook het pakket op een ander afleveradres laten bezorgen, gewoon even doorgeven bij het bestellen 

Kan ik bestelde artikelen retour sturen? 

Natuurlijk, u beschikt over een zichtperiode van 14 dagen en mocht deze zichtperiode al voorbij zijn dan belt u het informatienummer waarna we in de meeste gevallen alsnog de artikelen kunnen terugnemen zonder extra kosten.
Indien u binnen de 14 dagen artikelen retour stuurt worden de artikelen gecrediteerd volgens de factuur waar deze op staan vermeld. Indien de 14 dagen zijn verstreken dan worden de artikelen gecrediteerd kijkend naar de factuur waar deze op staan vermeld of naar de op dat moment geldende verkoopprijs. Het laagste bedrag wordt gecrediteerd.
Let op! Het is wel van belang dat de retour artikelen in de originele ongeopende verpakking en voldoende gefrankeerd worden teruggestuurd, voorzien van de retour bon die hoort bij het retour gestuurde artikel. Deze retour bon ontvangt u naast de factuur bij iedere levering. Indien de verpakking is geopend dan worden er extra verpakkingskosten berekend wat product afhankelijk is. Indien het pakket ongefrankeerd wordt verstuurd, zal het nooit bij ons aankomen waardoor we het ook niet kunnen crediteren. Bij een onvolledig ingevulde of missende retour bon zal het pakket grote vertraging oplopen in de verwerking of zelfs niet eens kunnen worden behandeld. De volgende product groepen kunnen niet retour worden gestuurd:
* boeken waarvan de verpakking geopend is geweest
* elektrische onderdelen waarvan de verpakking geopend is geweest
* speciaal voor u bestelde of geprepareerde artikelen en zodoende vreemd zijn aan ons assortiment
* alle onderdelen die gemonteerd ofwel gebruikt zijn geweest 

Waar moet ik het retour pakket naar toe sturen? 

Voor Nederland stuurt u het retour pakket naar
Duursma Onderdelen, Korenmolendreef 5a, 9621 TK Slochteren.

Ik moet toch afrekenen bij de bezorger waarom is dit?  

  • In sommige gevallen wordt uw bestelling toch onder rembours verstuurd (betaling aan de bezorger). Dit kan een aantal redenen hebben, de meest voorkomende  zijn: 
  • U heeft de keuze gemaakt om het pakket  onder rembours te laten versturen
  • U bent woonachtig in België en u heeft niet de mogelijkheid om per creditcard te betalen
  • Het totaalbedrag van uw bestelling is te hoog zodat ook het bedrijfsrisico te hoog wordt
  • U heeft een te hoog openstaand saldo (alleen van toepassing voor Nederland).
  • U heeft verzuimd om één van de voorgaande leveringen tijdig te voldoen. U heeft hier schriftelijk bericht over gekregen, waarbij alle levering per éénmalige automatische incasso of onder  rembours zullen worden verstuurd. 
  • Uw kredietwaardigheid is negatief uitgevallen.
  • Indien uw pakket onder rembours wordt geleverd wordt het totaalbedrag van tevoren aan u kenbaar gemaakt. Als u hierover bericht heeft ontvangen is dit vanzelfsprekend en wordt het bij het bestellen niet kenbaar gemaakt.